Ons verhaal
Ons verhaal: hoe het allemaal ooit begon
Jane Wurwand, founder
Jane Wurwand is met recht Dermalogica’s powervrouw te noemen! Niet alleen heeft zij het International Dermal Institute (IDI) in 1983 en het merk Dermalogica opgericht in 1986, ook initieert ze projecten die (financiële) steun bieden aan het ontwikkelen van kansen voor jonge vrouwen wereldwijd.
ACHIEVER AWARD
Jane Wurwand is in 2014 beloond met een Achiever Award door CEW (Cosmetic Executive for Women), de meest toonaangevende cosmetica-organisatie in de Verenigde Staten. Deze award ontving Jane omdat zij zich al ruim 30 jaar (sinds het ontstaan van Dermalogica) focust op het creëren van kansen en financiële onafhankelijkheid voor vrouwen wereldwijd. Jane is vereerd om hiermee een inspiratie te vormen: “De cosmetica-industrie is een sector waarin veel vrouwen werkzaam zijn, en ik ben heel trots
om deze professionals wereldwijd te mogen representeren.”
1983: hoe het allemaal begon
Toen Jane bijna drie was, stierf haar vader en liet hij haar moeder - een opgeleide verpleegster die al vijftien jaar niet meer had gewerkt - achter om eten op tafel te verzorgen. Dit voorbeeld heeft Jane geleerd om altijd in staat te zijn zichzelf financieel te onderhouden. Op 13-jarige leeftijd kreeg Jane een zaterdagbaantje bij een kapsalon. Daar ontdekte ze de kracht van menselijke aanraking om de huid en levens van mensen te transformeren. Jane behaalde vervolgens haar vergunning voor huidtherapie in Engeland en emigreerde in 1983 naar de VS. Totaal onbekend met de Amerikaanse wereld van “beauty therapists”, kwam tot de ontdekking dat vervolgopleidingen voor gezicht- en lichaamsbehandelingen niet bestonden in Amerika. Na het ervaren van het strenge opleidings- en leerlingwezen in Engeland, ontdekte Jane tot haar verbazing dat de VS vrijwel geen gelijkwaardige opleiding had. Dus richtten zij en haar man Raymond International Dermal Institute op (IDI). Haar school was voor gediplomeerde schoonheidsspecialisten die hun kennis wilden vergroten en zo beter konden concurreren met andere schoonheidsspecialisten. Vandaag de dag wordt het IDI gezien als de top voor postgraduate opleidingen op het gebied van gezicht- en lichaamsbehandelingen. Het IDI heeft wereldwijd meer dan 40 vestigingen.
1986: het ontstaan van Dermalogica
Jane Wurwand kwam er al snel achter dat er geen productlijn op de markt was die aansloot op haar opleiding en die volledig gericht was op een gezonde huid, en niet op “beauty” . Daarom ging ze haar eigen producten ontwikkelen en zo werd Dermalogica in 1986 geboren. Haar visie was duidelijk: ze wilde producten die de huid verbeteren en gezond maken, zonder irriterende stoffen en ingrediënten die de huid kunnen verstoppen en puistjes kunnen veroorzaken (zoals lanoline, gedenatureerde alcohol, kleurstoffen en parfum). Daarnaast mochten producten niet worden getest op dieren en moest Dermalogica alleen te koop zijn bij gediplomeerde schoonheidsspecialisten die hun vervolgopleiding aan het International Dermal Institute hadden gevolgd. Dermalogica zorgde voor een enorme opschudding in de beauty industrie door huidverbetering en een gezonde huid boven beauty en glamour te stellen.
Onze peilers: educatie en onderzoek
Naast het weglaten van gangbare irriterende ingrediënten introduceerde Dermalogica nog een nieuw element: de gespecialiseerde kennis van de professionele huidexpert. Dermalogica's belangrijkste pijlers zijn educatie en onderzoek.
Omdat de belangrijkste peilers educatie en onderzoek zijn, biedt Dermalogica een groot scala aan trainingen en workshops aan, die beschikbaar zijn voor gediplomeerde schoonheidsspecialisten. Deze hebben tot doel om ervoor te zorgen dat schoonheidsspecialisten niet alleen meer (theorie en praktijk) huidkennis vergaren, maar ook dat zij zichzelf kunnen ontwikkelen tot experts in het vak. Het is dan ook niet voor niets dat Dermalogica wereldwijd jaarlijks meer dan 75.000 skincare therapists traint. De educatie van Dermalogica varieert van huidgerelateerde workshops tot business trainingen en praktijktrainingen. Alle opleidingen behoren tot het hoogste niveau van vervolgopleidingen in de schoonheidsbranche en zijn ontwikkeld door het IDI (International Dermal Institute).
Dermalogica wereldwijd
Dermalogica's producten worden in Amerika geproduceerd en worden alleen verkocht via instituten waar door Dermalogica opgeleide professionele huidexperts werken. Het bedrijf is van een eenvoudige kleine ruimte in Marina del Rey (Californië) uitgegroeid tot een complex van 145.000 m2 in Los Angeles, en heeft nu in ruim 80 landen eigen vestigingen. Dermalogica’s visie is altijd dezelfde gebleven: een gezonde huid dankzij een professioneel opgeleide schoonheidsspecialist.
-
100.000+
Wist je dat wereldwijd meer dan 100.000 huidexperts dagelijks met Dermalogica werken?
-
500+
In de Benelux zijn er ruim 500+ Dermalogica huidexperts gevestigd. Er is dus altijd een Dermalogica huidexpert bij jou in de buurt!
-
Onze innovatieve formules
Innovatieve formules met hoogwaardige ingredienten voor een krachtig resultaat en een gezonde huid. Huidverbetering en resultaat is wat telt!
-
Ontdek onze behandelingen
Heeft er ooit al eens iemand écht goed naar jouw huid gekeken? Dermalogica onderscheidt zich doordat iedere behandeling gepersonaliseerd wordt.
-
Vind een Dermalogica huidexpert
Kom langs bij een Dermalogica huidexpert voor een gratis Facemapping huidanalyse en ontvang gepersonaliseerd productadvies.
-
Face Mapping®
Doe de gratis digitale Face Mapping® huidanalyse en ontvang passend productadvies, afgestemd op jouw huidtype.